افزونه EDD برای وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۳ در دستۀ افزونه های وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

ما برای هر کاری در وردپرس افزونه داریم. افزونه هایی که کار کردن با سایت را برای ما شیرین می کنند. یکی از این افزونه ها که برای تبدیل سایت ما به یک فروشگاه اینترنتی کاربرد دارد، افزونه EDD است که نام اصلی آن Easy Digital Downloads می باشد. فروشگاهی که می توان با EDD راه اندازی کرد، در اصل فروشگاه فروش فایل است. اگر فکر می کنید فایل هایی را می توانید برای فروش در محیط اینترنت قرار دهید و با این کار به کسب درآمد مشغول شوید، با نصب وردپرس روی هاست و سپس نصب افزونهEDD روی آن به راحتی قادرید چنین فروشگاهی را راه اندازی نمایید. کار کردن با آن آسان و رایگان است. همچنین همین افزونه هم خود دارای افزونه های بسیاری است که امکانات آن را بهبود می بخشند. در ادامه با هم مشخصات و ویژگی های این افزونه را بررسی می کنیم.

افزونه EDD برای وردپرس

افزونه EDD برای وردپرس

هزینه استفاده از EDD

همانطور که گفتیم دانلود و استفاده از افزونه EDD رایگان است. چرا که جزء دیگر افزونه های باز متن و رایگان وردپرس است. حتی در مخزن وردپرس هم موجود است و با جستجوی نام آن در پیشخوان وردپرس، می توانید ان را با یک کلیک نصب کنید. اما برخی از افزونه های دیگری که باید حتماً EDD نصب باشند تا بتوان از انها استفاده کرد و کارکرد EDD را بهبود می بخشند پولی هستند. بیشتر این چنین افزونه هایی که پولی هستند، برای افزایش امکانات عادی افزونه EDD هستند و شاید برای شما هم لازم نشوند. اما چیزی که مهم است این است که خود افزونه EDD رایگان و باز متن است و شما هر طوری که دلتان می خواهد قادرید از آن استفاده کنید.

امنیت EDD

این موضوع بسیار مهم است که فایل هایی که شما برای فروش روی سایت می گذارید، لو نروند. یعنی دیگران از نشانی مستقیم آنها مطلع نشوند که در این صورت بی نهایت می توانند دانلود شوند! بر همین اساس EDD راهکاری که پیش گرفته است، استفاده از لینک های دانلود رمزگذاری شده است که به خریداران اجازه دانلود طی مدت زمان محدودی را می دهد. علاوه بر آن حتی می توان تنظیمات آن را طوری انجام داد که به تعداد خاصی هم دانلود صورت گیرد.

محصولات در EDD

افزونه محصولات را به صورت یک نوع نوشتۀ (Post Type) خاص ذخیره می کند. برای افزودن یک محصول جدید دقیقاً به مانند حالتی است که ما می خواهیم یک نوشته یا برگه جدید در سایت منتشر کنیم. کار بسیار ساده است. ابتدا عنوانی را معین می کنیم و توضیحاتش را می نویسیم. حالا یکی یکی جعبه های متای صفحه را پر می کنیم که هر کدام مربوط به بخشی از مشخصات محصول است. یکی از مزیت های استفاده از این افزونه برای فروض محصولات دیجیتالی این است که امکان افزودن تگ یا برچسب برای محصولات وجود دارد. قابلیتی که شاید برای دیگر افزونه های فروش فایل وجود نداشته باشد.

تجربه کاربری در EDD

منظور از تجربه کاربری، حس کاربر سایت در هنگام خرید از سایت است. این افزونه با بیشتر قالب های وردپرس سازگار است و برای هر محصول یک صفحۀ خاص ایجاد می کند که از نظر سئو بسیار خوب و عالی است. در مواقعی که می خواهیم فهرستی از محصولات را به صورت شبکه بندی شده در جایی از سایت نشان دهید، کافی است از کد کوتاه محصولات استفاده کنید و بدین ترتیب یک تجربۀ کاربری خوبی را برای مشتریان خود رقم خواهید زد.

مدیریت خریدها در EDD

مدیریت و دسترسی به خریدهای قبلی برای مشتریان از مهم ترین چیزهایی است که برای یک فروشگاه اینترنتی مهم است. این افزونه بعد از خرید ایمیل هایی حاوی لینک محصولات را برای مشتری ارسال می کند. EDD می تواند برای همه خریدها حساب های مشتری ایجاد کند. یعنی مشتری با وارد شدن به حساب خود بتواند محصولاتی که سفارش داده و یا خریداری کرده است را ببیند. مشتری با آمدن مجدد به سایت و رفتن به صفحه “حساب من” می تواند مواردی که تا به الان خرید کرده است را ببیند و از آنها مطلع گردد. بدین صورت هر دانلودی به یک حساب کاربری متصل می شود که کاربر می تواند با وارد شدن به حساب خود اگر لینکی را از دست داده باشد، مجدد برای دانلود محصول آن را به دست آورد.

عضویت و اشتراک در EDD

برخی از محصولات هستند که باید به صورت دوره ای صورت حسابی برای آنها آمادۀ پرداخت شود. هر چند که به خودیِ خود EDDامکان ایجاد چنین محصولاتی که خرید آنها اشتراکی باشد را ندارد. اما افزونه های جانبی این امکان را به این افزونه می افزاید. نیاز مرسوم چنین فروش هایی، عضویت در سایت می باشد. یا روش دیگر دریافت مبلغ به ازای عضویت در سایت و دریافت حساب کاربری است که با این کار بتواند به محتواهایی که پولی هستند فرد دسترسی پیدا کند. این کار هم البته با توسل به افزونه های جانبی در EDD شدنی است.

یکپارچه سازی با دیگر سرویس ها

از قابلیت های مهم دیگر این افزونه برای راه اندازی فروشگاه فروش فایل، قابلیت یکپارچه سازی با دیگر سرویس های اینترنتی مثل سرویس های ارسال ایمیل، سرویس های اشتراک گذاری و ذخیره سازی، سرویس های آمارگیر و … است. به عنوان مثال در کنارEDD شما می توانید از DropBox و Gravity Forms و Mailchimp و … هم استفاده کنید.

جمع بعدی

این تماماً مشخصات و ویژگی های افزونه Easy Digital Downloads برای راه اندازی یک فروشگاه فایل بود. البته برای اینکه به طور کامل با این افزونه آشنا شوید، باید حتما آن را نصب کنید و کمی با محیط کاربری آن کار کنید. که البته نیاز است آموزش های دیگر سایت ما را دنبال کنید تا بهتر بتوانید از این افزونه برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. ما کنار شما خواهیم بود.