امنیت با فایروال برای وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۱۲ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)

سیستم های امنیتی در هر کجا و هر منظر باید وجود داشته باشند و از اهمیت خاصی برخوردارند. برای امنیت سایت مان هم باید به این داستان دقت کافی داشته باشیم. یکی از جنبه های امن کردن وردپرس، استفاده از فایروال یا همان دیوار آتش در سطوح مختلف است. منظور از سطوح مختلف، بهره بردن از فایروال در جاهای مختلفی است که هر سطح در اختیار یک عده افراد است. فایروال همان دیوار آتش است و مثل یک نگهبان عمل می کند. از رایانه های شخصی تا سرورهای رایانه ای و حتی سایت می توانند فایروال داشته باشند. فایروال اطلاعات وارد شوند و خارج شونده را بررسی می کند و آنهایی که طبق ضوابطی خاص مخرب تشخیص داده شوند، مسدود می کند.

امنیت با فایروال برای وردپرس

امنیت با فایروال برای وردپرس

همانطور که گفته شد، برای امن کردن وردپرس، فایروال هایی در سطوح مختلفی وجود دارند. برخی از آنها خارج از دسترس وبمستر است که تنها مدیریت وردپرس را بر عهده دارد. این دست فایروال ها را باید کارمندان فنی دیتاسنتر و یا مدیران فنی سرور راه اندازی و تنظیم کنند. برخی دیگر به دست خودِ وبمستر قابل نصب و تنظیم روی سایت هستند. مثل فایروالی که روی وردپرس نصب می شود و این کاملاً دست ماست که از چه نوع نرم افزار فایروال وردپرس برای سایت خود استفاده کنیم.

فایروال سخت افزاری

اولین سطح فایروال می تواند به صورت سخت افزاری روی سرور اعمال شود. این سطح معمولاً توسط دیتاسنتر صورت می پذیرد و به طور کامل خارج از کاربر وردپرس است. شما باید هاست خود را از جایی تهیه کنید که مطمئن هستید این نوع سخت افزار را دارد.

فایروال نرم افزاری سرور

فایروال نرم افزاری همان فایرول کل سرور است که نصب و تنظیم آن بسیار اهمیت است. شاید سرور سایت شما فایروال سخت افزاری نداشته باشد. اما اگر فایروال نرم افزاری آن به درستی پیکربندی شده باشد، خیلی از تهدیدها را دفع می کند.

فایروال وب سرور

وب سرور که صفحات سایت شما را پردازش می کند هم میتواند دارای فایروال باشد که به آن WAF یا فایروال سطح برنامه های کاربردی وب گفته می شود. این فایروال خود به تنهایی تنها دسترسی های مخربی که روی سایت و معمولاً توسط درگاه ۸۰ اعمال می شوند را دفع می کند. مثلاً در وب سرور آپاچی، ماژول Mod Security از این نوع فایروال ها است که باز هم باید مطمئن باشید که هاستی که خریداری می کنید دارای چنین فایروالی هست.

فایروال وردپرس

این سطح از فایروال هم که توسط مدیر وردپرس به سادگی قابل نصب و پیکربندی می باشد، روی خودِ وردپرس اعمال می شود و جلوی دسترس های مخرب به سایت را می گیرد. برای این کار باید افزونه فایروال وردپرس را نصب کنید. این افزونه ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند.

ما در دیگر آموزش های سایت خود، به نحوه کاربرد هر کدام از این افزونه ها که با عنوان افزونه فایروال وردپرس شناخته می شوند پرداختیم و شما را دعوت می کنیم که با ما همچنان همراه باشید.