کرون جاب در وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۴/۱۷ در دستۀ آموزش وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

ما در رایانه ها مفهومی به نام انجام کارها به صورت زمان بندی شده و خودکار داریم. در لینوکس این امر با عنوان Cron Job شناخته می شود. از آنجایی که وردپرس هم نیاز به یک چنین امکانی دارد تا بتواند کارهای خودکار و زمان بندی شده اش را انجام دهد، باید برای خودش کرون جاب داشته باشد. البته وردپرس هم قادر است از Cron Job سیستم عامل لینوکسی که روی آن نصب شده است استفاده کند. اما به دلیل اینکه شاید برای کاربران وردپرس تنظیم کردن کران جاب سیستم عامل روی وردپرس سخت باشد، خودِ توسعه دهندگان وردپرس دست به کار شده و یک سیستم کرون جاب اختصاصی برای وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP ایجاد کرده اند.

کرون جاب در وردپرس

کرون جاب در وردپرس

خیلی از کارها در وردپرس هستند که باید به صورت زمان بندی شده و خودکار انجام شوند. این دو تا ویژگی در کنار هم معنی پیدا می کنند و اگر نباشند، خواهید دید که چقدر مدیریت سایت با وردپرس سخت میشد. نوشته ای که شما سر ساعت و دقیقۀ خاصی زمان بندی می کنید که منتشر شود، یا بررسی افزونه ها و قالب های وردپرس برای وجود نسخۀ جدیدی از آنها، همگی از کرون جاب وردپرس استفاده می کنند. پس می بینیم که چقدر راحت می توان خیلی از کارها را به خودِ وردپرس سپرد و خیال مان را راحت کنیم.

اما کرون جاب وردپرس چطور کار می کند؟

کرون جاب وردپرس در اصل یک برنامۀ کوچک نوشته شده با زبان PHP است که با فراخوانی هر کدام از صفحات سایت و یا صفحات پیشخوان این سند هم اجرا می شود. با اجرا شدن این سند بررسی می شود که آیا کار زمان بندی شدۀ خاصی در آن زمان هست که نیاز به اجرا شدن داشته باشد یا خیر؟ بر همین اساس اگر یک سایت بسیار کم کاری داشته باشیم، یا اصلاً بازدیدی از صفحات سایت انجام نشود، کرون جاب وردپرس شاید کارش را سر موعد نتواند انجام دهد.

به همین دلیل است که خیلی از مدیران سایت ها ترجیح می دهند که کرون جاب وردپرس را غیرفعال کرده و با کرون جاب سیستم عامل که بسیار دقیق تر است کار کنند. علاوه بر آن فشار روی وردپرس را هم اندکی کاهش می دهد و سرعتش را افزایش. که در مقالۀ دیگری از سایت آموزش وردپرس از شبکه کاربر رایانه خدمت شما عرض خواهم کرد که چطور می توانید چنین کاری را انجام دهید.

فعلاً ما دانستیم که کرون جاب در وردپرس چیست و چگونه کار می کند و چطور ما می توانیم از آن برای خودکار سازی کارها در مدیریت سایت مان استفاده کنیم. البته این را هم باید دانست که جالبتر هم خواهد شد که بدانیم به عنوان توسعه دهنده یا برنامه نویس خیلی کارها می توانیم با این قابلیت وردپرس انجام دهیم که باید حتماً با توسعه افزونۀ وردپرس آشنا باشیم.