بررسی XML-RPC وردپرس از نظر صحت عملکرد

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۱۰ در دستۀ وردپرس حرفه ای بدون دیدگاه
Rate this post

امروز می خواهم به شما یک سرویس برای تست و بررسی XML-RPC سایت وردپرس خدمت شما معرفی کنم. یک سرویس تحت وب که بررسی می کند که ببیند آیا XML-RPC سایت شما به درستی کار می کند یا خیر. همانطور که می دانید XML-RPC برای انتشار نوشته در سایت از راه دور و همچنین کار اپلیکیشن موبایل لازم و ضروری است. اگر هر دو یا یکی از این امکانات روی سایت شما کار نمی کند، حتماً باید موضوع را بررسی و سپس رفع ایراد نمایید.

سایت xmlrpc.eritreo.it ابزار خوبی است که بررسی کنید و ببینید که آیا XML-RPC سایت شما کار می کند و اگر ایرادی در آن مشاهده شد، دلیلش چه می تواند باشد. این سایت در اصل از یک اسکریپت استفاده می کند که کد آن در گیت هاب به اشتراک گذاشته شده است. پس اگر برنامه نویس هستید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به آن، حتماً به منبع کد آن سر بزنید.

برای شروع پس از مراجعه به نشانی فوق، نشانی سایت خود را به همراه http یا https وارد کرده و روی دکمه Check در پایین صفحه کلیک کنید.

بررسی XML-RPC وردپرس از نظر صحت عملکرد

بررسی XML-RPC وردپرس از نظر صحت عملکرد

پس از مدت زمانی اگر همه چیز به خوبی پیش رفت و مشکلی یافت نشد، عبارت Congratulation! Your site passed the first check به شما نشان داده خواهد شد و می توانید به مرحلۀ بعدی بروید. در مرحلۀ بعدی می توانید نام کاربری و رمز عبور یکی از کاربران سایت را در جعبه های Username و Password وارد کنید و روی Check کلیک کنید تا بررسی این مرحله هم انجام شود.

مرحله دوم بررسی XML-RPC وردپرس از نظر صحت عملکرد

مرحله دوم بررسی XML-RPC وردپرس از نظر صحت عملکرد

در مواقعی ممکن است در مرحله اول پیغام موفقیت آمیز بودن تست به شما نشان داده شود. اما در مرحله دوم کاربر قادر به ورود به حساب نیست. پس باز هم XML-RPC سایت شما مشکل دارد که باید حتماً برطرف شود. خطای مورد نظر هم نشان داده می شود که برای رفع ایراد خیلی می تواند مفید باشد.