زمان یادگیری وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۴ در دستۀ آموزش وردپرس ۳ دیدگاه
3/5 - (2 امتیاز)

حتماً می خواهید بدانید که برای یادگیری وردپرس به چقدر زمان نیاز است؟ خوب این کاملا بستگی به دانش اولیۀ شما از علوم رایانه ای دارد. اگر مدت زیادی باشد که در حال فعالیت روی رایانه و محیط های مجازی هستید، قطعاً زمان یادگیری شما کاهش خواهد یافت. اما من در اینجا یک زمان بندی معقول از زمان یادگیری وردپرس به شما ارائه می کنم تا بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید و شروع به آموزش وردپرس نمایید.

زمان یادگیری وردپرس

زمان یادگیری وردپرس

با فرض اینکه شما کار کردن ابتدایی با رایانه را یاد دارید، معمولاً در اولین مرحله باید بیاموزید که چطور وردپرس را نصب کرده و از آن برای راه اندازی و مدیریت سایت استفاده کنید. بیشتر این موضوعات هم در پیشخوان وردپرس خلاصه می شود. یعنی شما باید یاد بگیرید که چطور با پیشخوان وردپرس کار کنید. خیلی از دوستان تازه کار هم فکر می کنند که وردپرس اصلاً یعنی همین پیشخوان! اما وردپرس مباحث پیشرفته تری هم دارد که کم کم با آنها هم آشنا می شوید.

کار با وردپرس

بسته به مدت زمانی که برای امر آموزش و یادگیری وردپرس می گذارید، تقریباً ۱ تا ۲ ماه زمان نیاز دارید تا در بخش کار با پیشخوان وردپرس ماهر شوید و سرعت خوبی به دست آورید. دقت کنید که کار کردن با پیشخوان حتی شاید به زمانی کمتر از این هم نیاز داشته باشد. ولی من دست بالا گرفتم که اگر در بین زمان بندی آموزشی شما مشکلی پیش آمد، از این مدت بیشتر نشود.

کار با افزونه ها

پس از آن می رویم به سراغ کار کردن با افزونه های وردپرس که همانطور که باید بدانید، افزونه ها امکانات بیشتری را به سایت اضافه می کنند. پس باید دارای تنظیمات متفاوتی از پیشخوان وردپرس باشند و همین طور هم هست. بسته به کارایی که افزونه مورد نظر دارد، تنظیمات آن متفاوت است. برخی از افزونه ها هستند که اصلاً تنظیمات به خصوصی ندارند. همین که شما آنها را نصب و فعال کنید کار تمام است. خوب، طبیعتاً کار کردن با این افزونه چندان سخت نباید باشد.

اما به طور کلی آموزش یک افزونه هم، اگر دارای دانش خوب از مقدمات وردپرس باشید، یعنی همان پیشخوان را به خوبی کار کرده باشید، نباید بیشتر از ۱ هفته طول بکشند. معمولاً یک هفته را برای افزونه های حرفه ای در نظر گرفتم. اما آموزش کار کردن با افزونه معمولاً بیشتر از یک روز به طول نمی انجامد. تنها کافی است یک مقاله آموزشی یا ویدیوی تصویری را انتخاب کنید و طبق آن درک نمایید و عمل کنید.

توسعه وردپرس

پس از آن نوبت به آموزش توسعه وردپرس می رسد. منظور از توسعه وردپرس نوشتن قالب و افزونه برای وردپرس است. بیشترین زمان را برای حرفه ای شدن در وردپرس این بخش از آن خود می کند. که البته مورد نیاز همه نیست. آنهایی که می خواهند با نوشتن قالب و افزونه از وردپرس کسب درآمد کنند میتوانند زمان کافی را که معمولاً از ۳ ماه تا ۱ سال به بالا است به این امر اختصاص دهند. قابل ذکر است که برای افزونه نویسی و طراحی قالب وردپرس باید پیش نیازهای لازم را هم داشت که PHP, MySQL, HTML, CSS, JavaScript از جملۀ آنها هستند. پس آنها را هم باید در نظر داشته باشید.

حالا که از مدت زمان یادگیری وردپرس مطلع شوید، بد نیست که سری هم به دیگر بخش های سایت بزنید و آموزش های مربوط به هر کدام را دنبال کنید. ما همیشه همراه شما خواهیم بود.