تنظیم زمان وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۴ در دستۀ آموزش وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

زمان و تاریخ در وردپرس کاربردهای زیادی دارد. از مهم ترین آنها کاربرد زمان در انتشار نوشته است. یکی از شاخص های دسته بندی محتوای سایت مخصوصاً نوشته ها، همین زمان انتشار آنهاست. پس حتماً باید تنظیمات آن به درستی انجام گیرد. تنظیمات زمان وردپرس از دو قسمت کلی انجام می شود. یکی صفحه تنظیمات > عمومی است که با وارد شدن به این صفحه از گزنیۀ ناحیه زمانی به بعد مربوط به تنظیمات زمان و تاریخ است. ابتدا که باید از گزینه ناحیه زمانی تهران را انتخاب کنید، اگر می خواهید زمان برای شمایی که در ایران هستید و یا برای کاربران ایرانی پست منتشر می کنید، به درستی نمایش داده شود.

گزینۀ بعدی ساختار تاریخ و ساختار زمان است. ساختار این دو مورد به این معنی است که تاریخ و زمان در صفحات سایت شما برای بازدید کنندگان چطور نشان داده شود. مثلاً هم می توانید به صورت عددی و یا حروفی تاریخ را نمایش دهید. از طرف دیگر زمان می تواند به صورت ۱۲ ساعتی یا ۲۴ ساعتی برای محتوای سایت نمایش داده شود. دقت کنید که مثلاً در کنار عنوان هر نوشته، بسته به نوع قالب تان، ممکن است تاریخ و زمان انتشار و یا حتی آخرین ویرایش نوشته نمایش داده شوئد که ساختار آن از این قسمت تعیین می شود.

تنظیم زمان وردپرس

تنظیم زمان وردپرس

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به متغیرهایی که ساختار دلخواه تاریخ و زمان نمایش وردپرس را تعیین می کنند، می توانید روی پیوند ” مستندات برای ساختار تاریخ و زمان” کلیک کنید که به صفحۀ توضیحات کامل مستندات وردپرس منتقل خواهید شد.

در نهایت هم گزینه ای به نام روز آغازین هفته وجود دارد که اگر در ایران هستید شنبه را انتخاب می کنید. البته این مورد در نمایش تاریخ و زمان به بازدید کنندگان تاثیری ندارد.

یک جای دیگری که می توانید تنظیم زمان وردپرس را انجام دهید، افزونه وردپرس فارسی است. اگر این افزونه که با عنوان wp-jalali هم شناخته میشود را نصب کرده باشید، یک صفحه با عنوان وردپرس فارسی به پیشخوان افزوده میشود که با وارد شدن به آن، چند تا گزینه مربوط به تنظیمات زمان وردپرس است.

تنظیمات تاریخ و ساعت افزونه وردپرس فارسی

تنظیمات تاریخ و ساعت افزونه وردپرس فارسی

گزینه های تنظیمی به صورت کامل توضیحاتش در همین صفحه داده شده. اما تنها باید به این نکتۀ مهم بسنده کنم که اگر این افزونه را فعال کردید و تنظیمات آن را انجام دادید، حق حذف افزونه یا دست بردن در تنظیمات آن را در ۹۹ درصد مواقع ندارید. چرا که با این کار صدمات جبران ناپذیری به سایت وارد خواهید کرد. مخصوصاً اگر گزینه دوم یعنی “تبدیل خودکار تاریخ در نوشته ها” را تغییر دهید. چون ممکن است نشانی تمامی نوشته ها و صفحات سایت شما را عوض کند، البته اگر از پیوند یکتایی استفاده کنید که در آن نمایش تاریخ فعال شده باشد.

به هر حال امیدوارم با این توضیحات، بتوانید تنظیم زمان در وردپرس تان را به درستی انجام دهید و نکات خوبی را از این آموزش یاد گرفته باشید.