وردپرس چیست و چه کار می کند؟

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۳ در دستۀ طراحی سایت بدون دیدگاه
Rate this post

وردپرس نام یک نرم افزار تحت وب است که روی فضای میزبانی یا همان روی اینترنت نصب می شود. این نرم افزار کارش راه اندازی و مدیریت یک سایت اینترنتی است. یعنی اگر شما هم خواسته باشید یک سایت اینترنتی راه اندازی کنید، باید از یک چنین نرم افزاری مثل وردپرس استفاده نمایید. وردپرس زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند. به همین دلیل خیلی از دوستان ترجیح می دهند که از وردپرس تنها به همین یک دلیل استفاده کنند. البته وردپرس دارای ویژگی های عالی بسیار زیاد دیگری هم هست. وردپرس یک سیستم باز متن و رایگان است که همگان می توانند از آن به رایگان و هر طور که دوست دارند استفاده کنند. پس شما هم چه خواسته باشید یک سایت شخصی راه اندازی کند، و چه یک سایت شرکتی، در هر صورت وردپرس این امکان را به شما خواهد داد تا در کمترین زمان سایت اینترنتی خود را راه اندازی نمایید.

وردپرس چیست و چه کار می کند ؟

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده MySQL نوشته شده است. تمامی اطلاعات متنی درون پایگاه داده وردپرس ذخیره می شوند و فایل هایی مثل عکس ها و … درون مسیرهایی از هاست ذخیره می شوند. با استفاده از کنترل پنلی مثل سی پنل یا دایرکت ادمین شما قادرید وردپرس را روی هاست خود نصب کنید و فورا از آن بهره برداری کنید.

برای نصب وردپرس شما به هاست لینوکس و دامنه اینترنتی دارید. دامنه اینترنتی نشانی سایت شماست. و البته هاست یا همان فضای میزبانی مکانی برای نصب وردپرس است که باید دارای امکاناتی باشد که در بالا به آنها اشاره شد؛ یعنی از زبان PHP پشتیبانی کند و دارای پایگاه داده MySQL هم باشد.

وردپرس دارای یک محیط مدیریتی به نام پیشخوان است که با رفتن به این بخش می توانید تمامی تنظیمات و کنترل های کافی را در اختیار بگیرید و سایت خود را مدیریت کنید. منظور از مدیریت، انتشار نوشته، عکس، فیلم، ویدیو، پاسخ دادن به دیدگاه ها، انجام تنظیمات، نصب و انجام تنظیمات افزونه ها و قالب ها و … است.

وردپرس از قالب ها و افزونه های بسیاری پشتیبانی میکند. افزونه برای افزایش امکانات سایت است. مثلاً فرض کنید شما می خواهید روی سایت خود یک اسلایدر داشته باشید. به سادگی این کار را بدون کدنویسی می توانید انجام دهید. راستی، یکی از دیگر مزیت های وردپرس این است که بدون دانش کدنویسی شما می توانید طراحی سایت کنید. پوسته ها هم ظاهر سایت شما را تغییر می دهند. ظاهری که به واسطۀ پوسته ها یا همان قالب های وردپرس تغییر می کند کاملاً قابل سفارشی سازی است.

بسیاری از سایت های بزرگ ایران و جهان امروزه با وردپرس راه اندازی شدند که اگر می خواهید بدانید چه سایت هایی با وردپرس ساخته شدند، کافی است با دیگر مقالات سایت ما همراه باشید. یک منبع کامل از وردپرس را تقدیم شما خواهیم کرد.