تنظیم دسترسی های کاربر پایگاه داده وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۷ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

نکات زیادی برای بالا بردن امنیت سایت وجود دارد که ما در سایت خودمان سعی کردیم تمامی این نکات را به شما آموزش دهیم. در اصل یک چک لیست کامل امنیت وردپرس را برای شما مهیا کردیم. یکی دیگر از کارهایی که می توانید و بایستی به جهت بالا بردن امنیت وردپرس خود انجام دهید، محدود کردن دسترسی کاربر پایگاه داده به دیتابیس وردپرس است. با این کار حتی اگر اطلاعات کاربر پایگاه داده لو رود، یا اینکه اگر هکر به وردپرس دسترسی یابد و سعی کند با استفاده از توابع وردپرس کنترل پایگاه داده را به دست بگیرد، از انجام کارهای پیشرفته ناتوان گردد و حداقلش این است که کارش سخت تر خواهد شد.

تنظیم دسترسی های کاربر پایگاه داده وردپرس

تنظیم دسترسی های کاربر پایگاه داده وردپرس

دسترسی های لازم که حتماً باید کاربر پایگاه داده داشته باشد تا وردپرس بتواند به درستی کارش را انجام دهد، شامل موارد زیر می شوند:

  • SELECT
  • INSERT
  • UPDATE
  • DELETE

در ۹۹ درصد مواقع دسترسی های بالا برای کارکرد صحیح وردپرس کافی است. اما برخی از اوقات ممکن است افزونه ای وجود داشته باشد، یا در به روز رسانی های اصلی وردپرس دسترسی های دیگری مثل دسترسی های زیر هم مورد نیاز باشند.

  • DROP
  • ALTER
  • GRANT

اما در حالت های عادی باید سه دسترسی بالا را غیر فعال کنید. برای اعطای دسترسی های لازم به کاربر پایگاه داده، زمانی که یک پایگاه داده و کاربرش را در زمان نصب وردپرس می سازید، در مرحلۀ اتصال کاربر پایگاه داده به خودِ پایگاه داده می توانستید تعیین کنید که چه دسترسی هایی اعطا شود. در مواقع بعدی هم همین مراحل را قادرید مجدد انجام دهید. در سی پنل تمامی کارها در صفحه MySQL Databases باید انجام گیرد. اما در کنترل پنل های دیگر بسته روال انجام کار، ممکن است اندک تفاوتی وجود داشته باشد که زیاد نیست.

این بود از آموزش تنظیم دسترسی های کاربر پایگاه داده وردپرس که به عنوان مدیر سایت حتماً باید این نکته را می دانستید و عمل می کردید.