آیا افزونه Easy Digital Downloads رایگان است ؟

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ در دستۀ افزونه های وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

همانطور که باید دانست بیشتر افزونه ها و قالب های وردپرس رایگان هستند و از مخزن وردپرس تماماً رایگان قابل دریافت اند. اینکه خدمت شما عرض کردم بیشترشان رایگان است، منظورم این بود که قالب ها و افزونه هایی که خارج از مخزن وردپرس توسط سایت های دیگر عرضه می شوند ممکن است پولی باشند. تولید کنندگان زیادی در ازای دریافت پول افزونه ها و قالب های حرفه ای تولید می کنند و به مشتریان خود پشتیبانی می دهند. حالا یک نکتۀ پنهان راجع به افزونه Easy Digital Downloads وجود دارد که راجع به همین هزینه استفاده از آن است. می خواهیم بررسی کنیم و ببینیم که آیا این افزونه واقعاً رایگان است یا خیر.

آیا افزونه Easy Digital Downloads رایگان است

آیا افزونه Easy Digital Downloads رایگان است

افزونه Easy Digital Downloads چیست؟

این افزونه برای ساخت فروشگاه اینترنتی فایل استفاده می شود. یعنی شما یا هر کس دیگری با استفاده از این افزونه قادر است یک سایت فروش فایل راه اندازی نماید. این افزونه در مخزن وردپرس موجود است. پس طبیعتاً باید به صورت رایگان عرضه شده باشد که همین طور هم هست. برای این افزونه افزونک های زیادی نوشته شده که به مانند دیگر افزونه های وردپرس نصب و فعال می شوند. ولی برای استفاده از آنها حتماً باید Easy Digital Downloads نصب و فعال شده باشد. قابل ذکر است که به افزونۀ Easy Digital Downloads عنوان EDD هم داده شده.

آیا Easy Digital Downloads رایگان است؟

همانطور که گفته شد، خود افزونۀ EDD رایگان است و حتی بیشتر افزونه هایی که وابستۀ به EDD هم هستند رایگان هستند. اما آنهایی که شاید برای سایت های فروش فایل ضروری تر باشند و مخاطبان بیشتری دارند و کاربردی ترند، شامل هزینه هستند و در اصل برای استفاده از آنها باید پولش راهم پرداخت کنید. هر چند که نسخه های رایگان و قفل شکستۀ آنها هم برای استفاده موجودند که البته پیشنهاد نمی شوند.

افزونه هایی که امکانات EDD را بهبود می بخشند و برای آن نوشته شدند معمولاً هم هزینه به مراتب بالاتری دارند. مخصوصاً اگر چند تا از آنها نیاز شما باشد. که در مجموع باعث می گردد برای ساخت چنین فروشگاهی هزینه به مراتب بیشتری نسبت به یک اسکریپت فروشگاه ساز تجاری بدهید! البته این موضوع همیشه صادق نیست و ممکن است افزونه های ایرانی و فارسی خوب و رایگانی هم برای کاری که می خواهید انجام دهید بیابید. یا حتی از نسخۀ رایگان افزونک های تجاریِ EDD استفاده نمایید.

در نهایت با اینکه می توان با هزینه های بالایی یک فروشگاه فروش فایل الکترونیکی راه اندازی کرد. اما هنوز هم امکان ساخت چنین سایتی به صورت رایگان هم وجود دارد. با دیگر آموزش های ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چطور می توانید چنین کاری را بکنید.