پیشوند جداول وردپرس را تغییر دهید

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۷ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

پیشوند جداول وردپرس همان عبارتی است که ابتدای نام هر جدول وردپرس قرار می گیرد، تا اگر خواستیم درون دیتابیس یا پایگاه داده وردپرس از جداول دیگری هم استفاده کنیم، جدول های وردپرس قابل تمایز باشند. این پیشوند به صورت پیش فرض –wp خواهد بود. اما بنا به دلایل امنیتی، مخصوصاً برای جلوگیری از تزریق کد SQL که به SQL Injection هم معروف است، بهتر است این پیشوند را عوض کنیم، تا نام جداول پایگاه داده تا حد زیادی غیر قابل حدس زدن باشند.

زمانی که قصد نصب وردپرس روی هاست خود را داشته باشید، در مراحل اولیه نصب، یکی از گزینه هایی که از شما خواسته می شود که آن را تنظیم کنید، Table Prefix یا پیشوند جداول است. شما حتی می توانید یک عدد بعد از wp قرار دهید تا حدس زدن نام جداول کمی سخت تر شود. در انتهای این عبارت هم فراموش نکنید که از خط زیرین _ حتماً استفاده کنید.

پیشوند جداول وردپرس را تغییر دهید

پیشوند جداول وردپرس را تغییر دهید

اما پس از اتمام مراحل نصب، وردپرس به شما اجازۀ تغییر و دست بردن در نام جداولش را نمی دهد. مگر اینکه از هک تغییر پیشوند جداول وردپرس استفاده نمایید. در این هک ابتدا با یک کد SQL اقدام به تغییر نام جدول های وردپرس می کنیم. سپس تغییراتی را هم در پیکربندی وردپرس انجام می دهیم. انجام این مراحل توسط یک فرد آشنا به پایگاه داده MySQL باید صورت گیرد که مبادا مشکلی برای دیتابیس وردپرس پیش نیاید. البته قبل از هر کاری حتماً از آن نسخه پشتیبان تهیه نمایید.