تغییر نام کاربری در وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ در دستۀ وردپرس حرفه ای بدون دیدگاه
Rate this post

یکی از چیزهایی که وردپرس راهی برای انجام آن ندارد، تغییر نام کاربری در وردپرس است. البته این به دلیل ناتوانیِ این اسکریپت برای انجام این تغییر نیست. بلکه با تغییر نام کاربری خیلی از قابلیت های وابسته ممکن است با اختلال روبرو شوند. به همین دلیل هم بنده اینجا به شما پیشنهاد می کنم که تا حد زیاد از تغییر نام کاربری در وردپرس خودداری کنید. اما یکی از دلایلی که ممکن است خواسته باشید نام کاربری یک کاربر وردپرس، که با عنوان UserName هم شناخته می شود را تغییر دهید، این است که در هنگام نصب وردپرس نام کاربری admin را به عنوان نام کاربری کاربر مدیر کل تنظیم کردید که از نظر امنیتی بهتر است این گونه نباشد. پس از نصب وردپرس استفاده از این ترفند می توانید نام کاربری فرد را عوض کنید. البته آموزش تغییر نام کاربری admin وردپرس را در آموزش های دیگر به طور کامل آموزش دادیم.

تغییر نام کاربری در وردپرس

تغییر نام کاربری در وردپرس

البته به غیر از کاربری که در همان ابتدای نصب وردپرس ساخته شده، کاربران دیگری که ساختید را هم می توانید با استفاده از این ترفند تغییر Username دهید. برای این منظور ما از یک کد SQL استفاده می کنیم. کدی که باید در محیط phpMyAdmin وارد کنید و اجرایش نمایید. پس وارد کنترل پنل هاست خود که ممکن است cPanel یا DirectAdmin باشد شوید و به بخش phpMyAdmin وارد شوید. سپس به قسمت Run SQL یا SQL Code شوید که یک جعبه برای شما باز می شود و شما باید کد خود را درون آن بزنید. ما کد زیر را با اندکی سفارشی سازی وارد می کنیم.

UPDATE wp_users SET user_login = 'newusername' WHERE user_login = 'oldusername'

شما باید کد بالا را وارد کنید. البته با این تفاوت که باید به جای oldusername نام کاربری حسابی که همینک وجود دارد، و به جای newusername نام کاربری جدید حساب را جایگزین کنید و کد را اجرا کنید.

البته به صورت دستی هم می توانید وارد پایگاه داده سایت شده و جدول wp_users را باز کنید. درون این جدول به دنبال کاربری که نام کاربری اولیه را دارد بگردید و دستی نام کاربری وی را تغییر دهید. که کد بالا همین کار را به صورت ساده تر انجام می دهد. در استفاده از phpMyAdmin نهایت دقت را داشته باشید که کوچک ترین اشتباه ممکن است سایت شما را با خطر نابودی مواجه سازد. البته اگر طبق آموزش های ما عمل کنید، نباید نگران چیزی باشید.