تنظیم ساعت در وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۴ در دستۀ آموزش وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

ساعت در وردپرس برای نمایش زمان انتشار نوشته ها و دیگر انواع محتوا و همچنین اعمال زمان بندی در وردپرس بسیار حیاتی است. بخشی در صفحه تنظیمات عمومی پیشخوان وردپرس وجود دارد که می تواند امکانات تنظیم نحوۀ نمایش تاریخ و ساعت را در اختیار شما بگذارد. علاوه بر آن اگر افزونه وردپرس فارسی یا wp-jalali را نصب کرده باشید یک گروه از تنظیمات این افزونه هم مربوط به ساعت و تاریخ سایت شما می شود. با مراجعه به این تنظیماتی که گفته شد، می توانید ساعت وردپرس خود را تنظیم کنید.

تنظیم ساعت در وردپرس
تنظیم ساعت در وردپرس

 

گاهی از مواقع ممکن است ساعت در وردپرس شما به درستی نشان داده نشود. یعنی ساعت سایت شما با ساعت محلی هماهنگ نباشد. برای این منظور دو دلیل می تواند وجود داشته باشد.

دلیل اول تنظیم نبودن ساعت سرور است. که اگر این طور باشد، ساعت نمایشی در جای جای وردپرس شما هم دقیق نخواهد بود و مشکل دارد. در این حالت اگر دسترسی به ریشۀ سرور در دست خودتان است باید این کار را خودتان انجام دهید. در غیر این صورت باید با پشتیباتی هاست یا مدیر سرور تماس بگیرید و درخواست رفع مشکل تنظیمات زمان سرور را بدهید.

دلیل دوم هم مربوط به تنظیمات خودِ وردپرس شماست. با رفتن به بخش تنظیمات > عمومی، گزینه ناحیه زمانی را حتماً بررسی کنید. این مورد باعث می شود زمان در سایت شما به درستی برای همان مکانی که انتخاب کردید درست نشان داده شود. علاوه بر آن با مراجعه به صفحه “وردپرس فارسی” گزینۀ تنظیمیِ “ساعت پیش‌فرض ایران/تهران باشد” را حتماً فعال کنید.

با انجام این کارها باید ساعت وردپرس شما تنظیم شود و دیگر مشکلی نداشته باشید.