پیش نیاز یادگیری وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۴ در دستۀ آموزش وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

اینکه شما خواسته باشید وردپرس را یاد بگیرید، حتماً می خواهید بدانید که به چه پیش نیازهایی نیاز دارید. در این مقاله سعی می کنیم تمامی جوانب مربوط به پیش نیازهای یادگیری وردپرس را برای شما باز کنم. اینکه شما خواسته باشید وردپرس را بیاموزید باید دید که این آموزش در چه سطحی است. ما سطح آموزش شما را به دو قسمت تقسیم می کنیم. یا اینکه می خواهید کار کردن با وردپرس برای راه اندازی سایت و مدیریت آن را بیاموزید. یا اینکه می خواهید توسعه قالب و افزونه وردپرس را یاد بگیرید. بنده در هر دو صورت پیش نیازهای مورد نیاز را خدمت شما شرح خواهم داد.

پیش نیاز یادگیری وردپرس

پیش نیاز یادگیری وردپرس

آموزش های کار کردن با وردپرس

برای حرفه ای شدن در این سطح، نیاز به پیش نیازهای خاصی ندارید. تنها اگر بلدید با مرورگر اینترنت کار کنید و همچنین در اینترنت گشت و گذار کنید، کفایت می کند. البته کمی هم باید با اسکریپت های تحت وب آشنا باشید، طریقه نصب کردن آن را یاد داشته باشید و با کنترل پنل های هاستینگ مثل سی پنل و دایرکت ادمین هم کمی آشنا باشید. البته هر چند که حتی اگر راجع به آنها هم هیچی ندانید، با دنبال کردن آموزش های مقدماتی وردپرس، تک تک مراحل شرح داده شده و نیازی به دانش خاصی نیست

از نظر نرم افزاری و سخت افزاری هم پیش نیازهای مورد نیاز آن قدر فراوان است که دغدغه ای برای آنها نباید داشته باشید. عمده کار شما هنگام کار کردن با وردپرس درون مرورگر اینترنتی مثل فایرفاکس و کروم است. این مرورگرها هم به رایگان قابل دانلود هستند. طبیعی است که داشتن یک سیستم رایانه ای هم مورد نیاز است تا بتوانید مرورگر را روی آن نصب کنید و ازش بهره برداری کنید. سیستم شما هم باید قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد. این مواردی که گفته شده، عمده پیش نیازهای کار با وردپرس برای راه اندازی و مدیریت یک سایت اینترنتی است.

آموزش های توسعه وردپرس

این سطح از کار با وردپرس، کمی پیشرفته تر است و نیاز است زمان بیشتری بگذارید و پیش نیازهای بیشتری را تهیه کنید. مثلاً شما نیاز به یادگیری کدنویسی HTML و CSS، همچنین زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده MySQL دارید. این موارد را حتماً باید یاد داشته باشید. البته در خیلی از موارد هم به آموزش زبان جاوا اسکریپت هم نیاز دارید.

بعد از گذاشتن زمان برای یادگیری این پیش نیازها، باید روی مستندات وردپرس وقت گذاشته و توابع، متغیرها، کلاس ها و دیگر اجزاء وردپرس را بررسی کرده که اگر PHP را خوب کار کرده باشید، این مرحله از کار چندان سخت نخواهد بود. چون مستندات وردپرس از قواعد PHP استفاده می کند.

نتیجه گیری

به طور کل با توجه به نکاتی که تا به اینجا گفته شد، به نظر نمی رسد که برای یادگیری کار با وردپرس نیاز به پیش نیاز خاصی باشد. اما برای طراحی قالب و نوشتن افزونه که به آن توسعه وردپرس گفته می شود، نیاز است یک سری پیش نیازهای اطلاعاتی داشته باشید. گذاشتن زمان و مطالعه و کسب تجربه با آزمون و خطا از مهم ترین اصول یادگیری در هر کاری، به خصوص برای یادگیری وردپرس است.