ثبت سایت در گوگل وبمستر برای امنیت سایت

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۶ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

موتور جستجو به عنوان جزئی جدانشدنی از دورۀ زندگیِ یک سایت، همیشه باید مورد توجه وبمسترها قرار گیرد. به این دلیل که این موتور جستجو است که معمولاً قسمت اعظم بازدید یک سایت را می فرستد و باعث رونق یک سایت می شود. یکی از ابزارهای هر موتور جستجو، ابزار ارتباط سایت با موتور جستجو است. این ابزار در گوگل، وبمستر تولز یا Search Console نام دارد. به عنوان یک مدیر سایت باید سایت خود را در آن ثبت کرده و ببینید که گوگل به سایت شما نگاه می کند و خطاهایی که پیدا می کند را از این طریق به شما گوشزد می کند. یکی دیگر از مزیت های ثبت سایت در گوگل وبمستر این است که اگر از نظر امنیتی سایت مشکلی داشته باشد، آن هشدار را به مدیرش می دهد.

ثبت سایت در گوگل وبمستر برای امنیت سایت

ثبت سایت در گوگل وبمستر برای امنیت سایت

ثبت سایت در گوگل وبمستر کار سختی نیست و هنوز برای ما ایرانی ها تحریم نشده است. البته بماند اینکه یک نسخه جدید از Google Search Console از طرف شرکت گوگل در حال آماده سازی است که برای ایرانی ها مسدود است! ولی از نسخۀ قدیمی که هنوز اطلاعات کامل و خوبی از نمای سایت ارائه می کند، رایگان، ساده و آزاد است.

بعد از ثبت سایت معمولاً چند روز تا چند هفته طول می کشد تا اطلاعات جمع آوری شده از طریق خزنده های موتور جستجو از طریق این ابزار به ما نشان داده شود. با وارد شدن به صفحه Security Issues تمامی موارد امنیتی سایت را می توانیم ببینیم. اما در بیشتر حالت ها اگر موارد امنیتی را به درستی رعایت کرده باشیم، هیچ هشداری نیست که اینجا به شما نشان داده شود.

پس به شما پیشنهاد می کنیم که با ثبت سایت خود در گوگل وبمستر تولز از آخرین هشدارها، به خصوص هشدار امنیتی سایت خود آگاه شده و آن را برطرف کنید. معمولاً زمانی که سایت شما هک می شود و یا آلودگی از روی رایانه شخصی به هاست شما منتقل شده، هشدارهایی در اینجا ظاهر می شود و آن وقت است که باید شروع به پاکسازی سایت خود کنید.