امن کردن وردپرس یا یک افزونه امنیتی

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۶ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

پلاگین های امنیتی وردپرس از مهم ترین راه کارهای بالا بردن امنیت سایت وردپرس هستند. این دست افزونه ها کارشان بررسی امنیتی سایت است. از طرف دیگر جلوی دسترسی های غیر مجاز و حملات را تا حد زیادی می گیرند. شما با نصب یکی از این افزونه ها و شروع به پویش کردن سایت با استفاده از آن، قادرید رخنه های امنیتی را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید.

امن کردن وردپرس یا یک افزونه امنیتی

امن کردن وردپرس یا یک افزونه امنیتی

هشدارهای امنیتی که این افزونه ها به ما می دهند چندان پیچیده و خاص نیستند. خیلی از آنها را حتی بدون افزونه هم می توانیم رفع کنیم. به عنوان مثال بهتر است که سطح دسترسی فایل پیکربندی وردپرس را کاهش دهیم که با این کار افراد کمتری روی سیستم میتوانند به این فایل دسترسی پیدا کنند. فایلی که از نظر امنیتی بسیار حساس است و هر کسی که به اطلاعات موجود درون آن دسترسی پیدا کند، می تواند کنترل کل سایت را به دست بگیرد.

از جمله دیگر کارهایی که افزونه های امنیتی وردپرس برای ما انجام می دهند، کار یک فایروال روی سایت ماست. یعنی دقیقاً به مانند یک دیوار اتش یا همان فایروال عمل می کنند و دسترسی های غیر مجاز و مخرب را مسدود می کنند. حتی برخی از حملاتی که باعث آسیب دیدن سایت مان می شوند را هم دفع می کنند. مثلاً یک نوع حمله به نام Brute Force Attack وجود دارد که رفع مهاجم سعی می کند با ترکیب های زیادی نام کاربری و رمز عبور وارد محیط حفاظت شدۀ پیشخوان شود. افزونه های امنیتی که دیوار آتش دارند، می توانند این نوع حملات را شناسایی کنند.

پیشنهاد ما به شما این است که از این افزونه ها استفاده کنید. از جمله آنها افزونه های Sucuri و Wordfence از بهترین و معروف ترین های آنها است. این افزونه ها رایگان هستند. هر چند که دارای یک نسخه حرفه ایِ پولی هم هستند که شاید نیازی به آنها هم نباشد. ما آموزش های کامل افزونه Wordfence Security را از قبل تولید کردیم.