مسدود کردن ارسال پینگ وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۳ در دستۀ آموزش وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

پینگ در وردپرس معانی مختلفی دارد. یکی از مهم ترین مفاهیم ارسال پینگ، ارسال سینگال هایی به سرویس هایی است که در نهایت سبب می شود تا موتورهای جستجو سریع تر بتوانند محتوای سایت ما را دیده و آن را بررسی کنند. مثلاً سایت pingomatic.com که یک سرویس متعلق به شرکت اتوماتیک وردپرس است، یک چنین سرویسی است که به صورت پیش فرض زمانی که شما وردپرس خود را به روز می کنید، پینگی به این سرویس ارسال می شود که در نهایت باعث می شود تا خزنده های موتورهای جستجوی معروف آمده و محتوای سایت شما را بررسی کنند.

حالا با فرض اینکه به طور پیش فرض ارسال پینگ در وردپرس فعال است و با انتشار یک نوشته شاید در کمترین زمان آن نوشته در گوگل و دیگر موتورهای جستجو ظاهر شود، شاید خواسته باشید این قابلیت را غیرفعال کنید. بر همین اساس تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه تنظیمات > خواندن از پیشخوان وردپرس رفته و گزینه از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند را فعال کنید و صفحه را ذخیره کنید.

مسدود کردن ارسال پینگ وردپرس

صفحه تنظیمات > خواندن

تا قبل از اینکه این کار را بکنید، اگر به صفحه تظیمات > نوشتن بروید، یک جعبه در پایین ترین قسمت این صفحه قرار گرفته است که نشانی سرویس های پینگ که وردپرس به آنها پینگ ارسال می کند در ان وجود دارد. شما می توانید این فهرست را ویرایش کنید. البته پیشنهاد نمی شود و همین یک مورد کافی است. موارد بیشتر ممکن است نتیجه عکس بدهد.

مسدود کردن ارسال پینگ وردپرس

صفحه تنظیمات > نوشتن

حالا اگر گزینه “از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند” در مرحله اول فعال کرده باشید، این جعبه حذف شده. چرا که دیگر پینگی ارسال نمی شود. پس برای مسدود کردن ارسال پینگ وردپرس بدون استفاده از هیچ گونه افزونه ای، مراحلی که در بالا ذکر شد را انجام دهید. البته قابل ذکر است که افزونه های زیادی برای مدیریت و بهینه کردن ارسال پینگ وردپرس وجود دارند که در آموزش های بعدی خدمت شما معرفی خواهند شد.