تغییر نسخه PHP در cPanel

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

در هاست هایی که از نسخه های جدید کنترل پنل سی پنل استفاده می کنند، امکان تغییر نسخه PHP در دستان شماست. یعنی خود کاربر نهایی با وارد شدن به حساب خود با رفتن به صفحه MultiPHP Manger می تواند نسخه مورد نظر خود را انتخاب و روی یک یا همۀ سایت های خود نسخۀ دلخواه خود را داشته باشد. از نظر امنیتی هم پیشنهاد می شود همیشه از نسخه های جدید PHP استفاده شود. البته اگر اسکریپت شما و متعلقات آن از آن نسخه به صورت کامل پشتیبانی می کند. در ادامه به روش تغییر نسخه PHP در cPanel می پردازیم.

همانطور که گفته شده برای تغییر نسخه PHP وارد صفحه MulitPHP Manager شده و در جدولی که به شما نشان داده شده است، فهرست کل سایت هایی که روی هاست دارید به نمایش گذاشته شده است. هر کدام از سایت هایی که می خواهید نسخه PHP آن را تغییر دهید را از قسمت سمت چپ آنها انتخاب کنید.

فعال کردن آخرین نسخه php هاست

فعال کردن آخرین نسخه php هاست

سپس به فهرست کشویی روبروی عبارت PHP Version آمده و نسخه مد نظرتان را انتخاب کنید و روی Apply کلیک نمایید. صبر می کنید تا نسخه روی سایت یا سایت هایی که انتخاب کردید اعمال گردد.

دقت کنید که حتماً اسکریپتی که روی هاست نصب کردید یا خواهید کرد از این نسخه پشتیبانی کند. همچنین افزونه ها و قالب هایی که روی آ« نصب می کنید هم همین طور باشند. از این بخش در سی پنل هر سایتی که به صورت Addon به هاست اضافه کردید را قادرید نسخه های PHP خاصی را روی آن اعمال کنید. امیدوارم که این آموزش تغییر نسخه PHP در cPanel به درد شما خورده باشد.