تغییر نام کاربری admin در وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

وجود کاربری با نام کاربری (Username) با عنوان admin در وردپرس خطرناک است. که در زمانی که وردپرس را نصب می کنید، به صورت پیش فرض، نام کاربری مدیر کل admin تعیین می شود. این خطر به این دلیل است که روشی با نام Brute Force Attack وجود دارد که رمز های عبور و نام های کاربری زیادی را با استفاده از نرم افزار برای ورود به ناحیه حفاظت شده تست می کنند تا بالاخره یک ترکیب کار کند و دسترسی حاصل گردد. حالا اگر فرد هکر نداند که نام کاربری چیست، ۵۰ درصد کار برای او سخت می شود. بنابراین به طور کلی از هیچ نام کاربری که قابل حدس برای کاربران خود، مخصوصاً آنهای که دسترسی مدیر کل دارند استفاده نکنید. حالا اگر در زمان نصب، admin را برای نام کاربری حساب مدیر کل انتخاب کرده باشیم، تغییر نام کاربری admin در وردپرس را چطور باید انجام دهیم؟ موضوع آموزش این لحظه از سایت آموزش وردپرس ما این است.

تغییر نام کاربری admin در وردپرس

تغییر نام کاربری admin در وردپرس

حالا برای تغییر نام کاربری admin در وردپرس کافی است وارد محیط کنترل پنل فضای میزبانی خود شوید. حالا یا از cPanel استفاده می کنید و یا از دیگر کنترل پنل ها مثل DirectAdmin. در هر صورت پس از ان وارد نرم افزار phpMyAdmin شده و در قسمتی که باید کدهای SQL را وارد کنید تا اجرا شود، کد زیر را قرار دهید. این کد کارش این است که نام کاربری admin را با نام کاربری newusername تعویض می کند.

UPDATE wp_users SET user_login = 'newusername' WHERE user_login = 'admin'

پس شما باید به جای newusername نام کاربری جدیدی که در نظر دارید را وارد کنید. یک نام کاربری که توسط هکرها یا هیچ کس دیگر قابل حدس زدن نباشد. پس از اینکه کد مذکور را اجرا کردید، از این به بعد با نام کاربری جدید می توانید وارد حساب خود در وردپرس به عنوان مدیر کل شوید.