مخزن وردپرس چیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۳ در دستۀ آموزش وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

مخزن به منبعی گفته می شود که شامل اقلامی از یک جنس می باشد. مخزن وردپرس هم شامل اقلام افزونه ها و قالب های وردپرس است. وقتی از مخزن افزونه های وردپرس می گوییم، منظورمان همان سایت wordpress.org/plugins است که فهرست کاملی از تمامی افزونه های وردپرس را به همراه جزئیات و توضیحات کامل به ما می دهد. همچنین برای قالب های رایگان وردپرس هم مخزنی با همین کارایی وجود دارد. ما هر آنچه که برای مدیریت و ساخت سایت وردپرسی مان به آنها نیاز داشته باشیم را می توانیم در مخزن وردپرس پیدا کنیم و آنها را روی سایت خود نصب کنیم.

مخزن وردپرس چیست

مخزن وردپرس چیست ؟

همانطور که میدانیم وردپرس با افزونه ها و قالب هایش توسعه پیدا می کند. یعنی ما با افزونه ها امکانات سایت مان را زیاد می کنیم. با قالب ها یا همان پوسته ها هم ظاهر سایت را به نحوی که خودمان می خواهیم اصلاح می کنیم. توسعه دهندگان زیادی هستند که مدام در حال کار روی این جوانب وردپرس هستند و خیلی از آنها نتیجۀ کارشان را به رایگان در اختیار دیگران قرار می دهند. برای همین باید مکانی هم وجود داشته باشد تا توسعه دهندگان بتوانند در آنها محصول ساخته شده خود را آپلود کنند. از طرف دیگر کاربران وردپرس هم بتوانند از آن روی وردپرس خود استفاده کنند. قابل ذکر است که استفاده از خود مخزن و منابع موجود درون آن برای همگان رایگان است.

پس وقتی سخن از مخزن وردپرس می شود باید بدانید که منظور همان منبع افزونه ها و قالب های وردپرس است که حتی از درون پیشخوان وردپرس وقتی به صفحه افزودن پوسته یا افزودن افزونه می رویم، می توانیم مستقیم به مخزن پوسته ها و افزونه های وردپرس دسترسی پیدا کنیم و با یک جستجوی ساده آن را پیدا کنیم و با چند کلیک ساده نصب و فعال سازی کنیم.