انتخاب صحیح رمز عبور وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
3/5 - (1 امتیاز)

یکی از اصول مهم راجع به افزایش امنیت سایت، استفاده از رمز های عبور قوی و مناسب است. این رمزها باید قوی و غیر قابل حدس باشند. یعنی توسط هیچ فردی یا نرم افزاری قابلیت حدس زدن نداشته باشند. بر همین اساس انتخاب صحیح رمز عبور وردپرس را نباید دست کم گرفت. روشی از هک کردن به نام Brute Force Attack وجود دارد که توسط آن فرد هکر به واسطه نرم افزار رمز های عبور زیادی را به همراه نام کاربری برای وارد شدن به محیط حفاظت شدۀ وردپرس تست می کند تا بالاخره یکی از آنها عمل کند.

انتخاب صحیح رمز عبور وردپرس

انتخاب صحیح رمز عبور وردپرس

شما در انتخاب رمز عبور باید از حروف و اعداد انگلیسی به همراه علامت های خاص مثل $%^&# استفاده کنید. عبارتی که تشکیل می شود باید کاملاً بی معنی باشد. معمولاً افراد به دنبال انتخاب رمز عبوری هستند که به راحتی به خاطر سپرده شود. به همین دلیل باید از عبارت ها و کلمات معنی دار استفاده کرد. همین عامل باعث آسیب پذیر تر شدن سایت می شود.

برای ورود به وردپرس یا هر حساب کاربری دیگر، به غیر از رمز عبور نیاز به نام کاربری هم هست. در خیلی از سایت ها نام کاربری ایمیل است. اما در برخی دیگر می توان یک عبارت دلخواه انتخاب کرد. مثلاً در وردپرس در زمان نصب امکان تعیین نام کاربری داده میشود. و پس از ان وردپرس امکان تغییر آن را نمی دهد. هر چند که ترفندی هم برای تغییر نام کاربری وردپرس وجود دارد.

به دلیل اینکه رمز عبور ورود به همراه نام کاربری که پیش فرض آن admin است کارایی دارد، اگر نام کاربری هم یک عبارت غیر قابل حدس باشد، امکان هک کردن و به دست گرفتن کنترل سایت به مراتب سخت تر می شود. پس همیشه به یاد داشته باشید، تا زمانی که مدیر یک سایت وردپرسی هستید، حداقل کاری که برای بالا بردن امنیت سایت خود می توانید انجام دهید، انتخاب یک نام کاربری و صد البته رمز عبور قوی و مناسب و غیر قابل حدس است.