دیتابیس وردپرس را برای هر سایت جدا کنید

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۷ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

این امر شدنی است که شما یک دیتابیس یا همان پایگاه داده وردپرس بسازید و روی آن چند تا سایت وردپرس را بالا بیاورید. اما این کار از نظر امنیتی چندان صحیح نیست. به این دلیل که اگر یکی از سایت ها هک شود و کنترل آن به دست هکر بیافتد، به واسطۀ دیگر دیگر جداول وردپرس هم درون همان دیتابیس واقع شده است، امکان هک شدن دیگر سایت ها هم به شدت بالا می رود.

دیتابیس وردپرس را برای هر سایت جدا کنید

دیتابیس وردپرس را برای هر سایت جدا کنید

یک پایگاه داده می تواند شامل چندین جدول باشد. جداول داده ها را به صورت ساختار بندی شده درون خود ذخیره می کنند. معمولاً برای ذخیره کردن یک نوع اطلاعات ما از یک جدول استفاده می کنیم و اگر خواستیم نوع دیگری داده ذخیره کنیم، به سراغ یک جدول دیگر می رویم. مثلاً در وردپرس یک جدول برای ذخیرۀ اطلاعات کاربران وجود دارد. یک جدول هم برای ذخیره کردن اطلاعات نوشته های سایت وجود دارد. یک جدول هم برای ذخیره کردن تنظیمات کل سایت. خلاصه برای هر کاری یک جدول درون پایگاه دادۀ وردپرس وجود دارد.

حالا روی یک پایگاه داده، ما امکان نصب کردن چندین وردپرس را داریم. هر نصب وردپرس باید جداولش از هم متمایز باشند تا تداخل نداشته باشند. به همین دلیل جدول ها با پیشوند از هم متمایز می شوند. مثلاً اگر دیده باشید، زمانی که قصد نصب کردن وردپرس را دارید، در مراحل اولیه از شما پیشوند جداول وردپرس را می خواهد که تعیین کنید. اگر روی یک دیتابیس قصد نصب دومین وردپرس را داشته باشید، باید یک پیشوند دیگر تعیین کنید. مثلاً -wp2.

اما بنا به دلایل امنیتی و همچنین ساده کردن مدیریت و نگهداری سایت، بهتر است یک دیتابیس جدید برای سایت دیگر خود بسازید. مگر اینکه هاست این اجازه را به شما ندهد. به دلیل اینکه از حداکثر میزان دیتابیسی که می توانستید بسازید استفاده کردید. در این حالت بهترین کار این است که هاست را ارتقاء دهید و درون یک دیتابیس جداول چندین وردپرس را میزبانی نکنید.