تهیه بکاپ از سایت برای امنیت سایت

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۶ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

بکاپ به معنی یک نسخه تمام و کمال از اطلاعات اصلی است که در مواقع بحرانی بتوان به آنها دسترسی داشت. بکاپ سایت هم دقیقاً به همین معنی است. شما از کل اطلاعات روی هاست، چه به صورت فایل ساده و یا چه به صورت اطلاعاتی درون پایگاه داده نسخه پشتیبان تهیه می کنید تا در مواقع خاص دست تان خالی نباشد. به دلیل اینکه ما زمان زیادی را روی تولید محتوای سایت و رسیدگی روی آن می گذاریم، حتماً باید به فکر شرایط بحرانی هم باشیم که زحماتمان بر باد نرود. به همین دلیل پیشنهاد می شود تهیه بکاپ از سایت برای امنیت سایت را فراموش نکنید.

تهیه بکاپ از سایت برای امنیت سایت

تهیه بکاپ از سایت برای امنیت سایت

از آنجایی که امنیت چیزی نیست که به صورت صد در صدی بتواند تامین شود، باید به فکر شرایطی باشیم حتی کل اطلاعات مان از دست رفته است. در آن شرایط چه کاری از دست ما بر خواهد آمد؟ طبیعی است که حتی اگر یک نسخه پشتیبان کجدار مریض هم داشته باشیم، باز هم قادریم همه چیز را به حالت اول خود برگردانیم.

از روش های مختلفی می توان برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده کرد. اگر سیستم سایت شما وردپرس است، کارتان خیلی راحت است. کافی است از افزونه های وردپرس برای این منظور استفاده کنید. افزونه هایی که حتی با چند کلیک ساده پیکربندی می شوند و حتی به صورت خودکار و زمان بندی شده اقدام به گرفتن نسخه پشتیبان و ذخیره ان روی فضاهای ابری رایگان، مثل فضای گوگل درایو یا حتی DropBox می کنند. پس حتی فکر هزینه های ما را هم کرده اند.

اما معمولا خود کنترل پنل ها هم دارای ابزار تهیه نسخه پشتیبان هستند. مثلا در سی پنل چنین ابزاری برای تهیه نسخه پشتیبان از تمامی اطلاعات روی هاست، یا تنها از پایگاه های داده و یا تنها از فایل های روی سایت وجود دارد. البته حتماً در استفاده از چنین ابزار پشتیبان گیری باید به میزان فضایی که روی هاست شما آزاد است دقت داشته باشید. پس همیشه به فکر تهیه نسخه پشتیبان سایت باشید، تا هیچ وقت فکر از دست رفتن دسترنج های تان به ذهن هیچ کس نرسد.