حذف افزونه های اضافی برای امنیت سایت

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

کمتر برنامه ای است که وجود داشته باشد و ایرادی در آن پیدا نشود. افزونه های وردپرسی هم از این امر مستثنی نیستند. خیلی از مواقع که افزونه ای را به روز می کنید، توسعه دهندگان آن در نسخه جدید ایرادی را برطرف کردند که به شما پیشنهاد به روز کردن آن را می دهد. پس سایت شما در برابر آن ایراد تا حد زیادی ایمن می شود. به تعداد افزونه هایی که نصب می کنید، این احتمال وجود دارد که یک ایراد امنیتی در افزونه ای پیدا شود و عمومی گردد، و تا زمان به روز شدن آن سایت شما هک شود. حتی این را هم باید بدانید که خیلی از ایرادات امنیتی افزونه ها عمومی نمی شود و هکر های خبره به صورت خصوصی از آن برای هک کردن سایت ها استفاده می کنند. پس با تعداد زیادی افزونه، مخصوصاً آنهایی که استفاده ای روی سایت شما ندارند، خطر هک شدن سایت تان را بالا خواهید برد.

حذف افزونه های اضافی برای امنیت سایت

حذف افزونه های اضافی برای امنیت سایت

بنا به دلایلی که در بالا خدمت شما عرض شد، سعی کنید صفحه افزونه های وردپرس خود را بررس کنید و عمل حذف افزونه های اضافی را انجام دهید. اینکه یک افزونه هم غیرفعال باشد، دلیلی نیست که خطری سایت شما را تهدید نکند؛ هر چند که نسبت به حالت فعال بودن افزونه خطرش کمتر است. اما به هر حال هنوز فایل های اسکریپت افزونه روی هاست شما هست. پس احتمال خطرش همچنان وجود دارد.

اینکه می گوییم افزونه های وردپرس خطر امنیتی دارند، به این معنی نیست که با نصب هر افزونه صد در صد سایت شما هک می شود. خیر! تنها احتمال این امر زیادتر می شود. خیلی از عزیزان فکر می کنند که با نصب هر چه بیشتر افزونه روی وردپرس، سایت شان حرفه ای تر می شود. این دیدگاه کاملاً اشتباه است و تنها شما باید از افزونه هایی استفاده کنید که واقعاً به آنها نیاز دارید. پس همیشه چیزهایی که نیاز ندارید را دور بریزید. تا هم سرتان خلوت تر شود، هم امنیت سایت بیشتر تامین گردد.