امنیت وردپرس را جدی بگیرید

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۳ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

امنیت سایت چیزی نیست جز افزایش دانش شخصی و عمل به آنها. اینکه بدانید باید چه کار کنید و دقیقاً همان کار را انجام دهید. خیلی از کسانی که تازه با وردپرس و طراحی سایت آشنا شدند، نمی دانند که با رعایت چند نکته ساده قادرند تا امنیت سایت خود را تامین کنند. یا حتی از آن بدتر، نمی دانند که امنیت سایت یعنی بستن راه های نفوذ که به سادگی هم امکان پذیر است. مثلاً انتخاب یک رمز عبور قوی و غیر قابل حدس می تواند تا حد زیادی امنیت سایت را تضمین کند. اما شاید با خود فکر کنند که اگر هم رمز قوی انتخاب کنند، ممکن است از روش های دیگر که آنها مطلع نیستند، سایت شان هک شود! غافل از اینکه هکر ابتدا از روش های ساده شروع به بررسی رخنه های امنیتی سایت می کند. اگر در مراحل اولیه شکست خورد، ممکن است دست بکشد و به سراغ یک سایت دیگر برود.

 

امنیت وردپرس را جدی بگیرید

امنیت وردپرس را جدی بگیرید

پس امنیت سایت چیز خاصی نیست که شما نتوانید آن را برای سایت خود تامین کند. از مهم ترین نکاتی که باید آنها را رعایت کنید موارد زیر هستند:

  • انتخاب رمز های عبور قوی
  • انتخاب و خریداری یک هاست امن و مطمئن
  • به روز بودن تمامی اسکریپت ها و افزونه ها و قالب هایی که روی سایت تان نصب هستند
  • به روز بودن نرم افزارهایی که روی رایانه شخصی تان نصب است و برای مدیریت سایت از آنها استفاده می کنید
  • نصب یک نرم افزار امنیتی روی رایانه شخصی
  • استفاده از افزونه های امنیتی روی وردپرس برای بالا بردن امنیت سایت
  • استفاده از ترفندهای امن کردن وردپرس با هک های امنیتی
  • عدم آپلود فایل ها، افزونه ها و پوسته هایی که از نظر امنیتی به آنها اطمینان ندارید.

در مورد آپلود نکردن افزونه ها و قالب هایی که به آنها اعتماد ندارید باید خدمت شما عرض کنم که خیلی از عزیزان قالب هایی را از سایت های متفرقه به غیر از مخزن وردپرس دانلود می کنند و روی هاست خود نصب می کنند که آنها حاوی شل و کدهای مخرب هستند. به محض نصب کردن چنین افزونه ها یا قالب هایی سایت آنها هک شده و با مشکل مواجه می شوند. هکر هم در بدترین حالت می تواند کل اطلاعات سایت را از روی هاست پاک کند. بنابراین این هشدار را جدی بگیرید و به هیچ عنوان افزونه یا قالبی را به غیر از مخزن اصلی وردپرس به نشانی wordpress.org دانلود نفرمایید.

با رعایت کردن همین مواردی که تا اینجای این مقاله خدمت شما آموزش دادم، می توانید یک سایت حرفه ای از نظر امنیتی داشته باشید. خود هستۀ وردپرس هم به قدر کافی امن است که نباید نگران چیز دیگری باشید. ما در بخش امنیت وردپرس در سایت مان از افزونه های امنیتی هم گفتیم و در دستۀ افزونه های وردپرس، آموزش های این افزونه ها را خدمت شما ارائه کردیم. پس با دیگر آموزش های سایت همراه ما باشید و اطلاعات خود را افزایش دهید و سعی کنید به آنها عمل نمایید.