توسعه دهنده وردپرس کیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۳ در دستۀ وردپرس حرفه ای بدون دیدگاه
Rate this post

در مطلب قبلی ما گفتیم که توسعه وردپرس چیست و از نظر کاربردی چه معنی دارد. خوب، طبیعتاً کسی که کار توسعه وردپرس را انجام دهید، به آن توسعه دهنده وردپرس می گویند. توسعه دهنده وردپرس در اصل برنامه نویس رایانه ای است که باید به دانش های برنامه نویسی PHP و MySQL و JavaScript و همچنین دانش کدنویس HTML و CSS مسلط باشد. تسلط هر چه بیشتر به این موارد باعث افزایش کیفیت کار توسعه وردپرس می‌شود. حالا چه توسعه افزونه وردپرس که برای افزایش امکانات سایت وردپرس مورد نیاز است و چه توسعه قالب وردپرس که برای بهبود ظاهر سایت و امکاناتی که کاربر با آنها درگیر است لازم می شود.

توسعه دهنده وردپرس کیست

توسعه دهنده وردپرس کیست

توسعه دهنده قالب وردپرس

این توسعه دهنده با اتکا به دانش خود قالب های را تولید می کند که در نهایت یا به صورت پولی به دیگران بفروشد. یا اینکه به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دهد. اگر قالب فروخته شود که منفعتش کاملاً مشخص است که چیست. اما اگر به صورت رایگان برای استفاده عموم منتشر شود، روش های کسب منفعت می تواند متفاوت باشد. مثلاً می تواند برای بک لینک یا لینک برگشتی که لینک سایت سازنده در پایین قالب وردپرس قرار می گیرد، ساخته شود. یا اینکه در کاربران قالب درخواست هدیه شود. به هر حال توسعه قالب وردپرس برای خود دارای مزیت هایی است.

توسعه دهنده افزونه وردپرس

توسعه دهندۀ افزونه هم که برای رفع یک ایراد و یا ارضا کردن یک نیاز تصمیم به ساخت یک افزونه می گیرد. پس از آن شروع به کار شده و با کدهایی که می نویسد افزونه متولد می شود. معمولاً اگر کارایی افزونه جدید باشد، با انتشار رایگان آن به شدت محبوب می شود و یا با فروش آن پول خوبی نصیب نویسندۀ افزونه می شود. ولی بعد از مدتی معمولاً افزونه های رایگان مشابهی ساخته می شود که رقابت را بر سر آن امکان سخت تر می کنند.

به هر حال توسعه دهنده وردپرس کسی است که به فکر افراد امکانات، رفع ایرادات و بهبود شرایط کار با وردپرس است و در این میان حتماً هم به دنبال منافعی می گردد که باعث می شود دست به انجام چنین کاری بزند.