ورود دو مرحله ای چیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۷ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

ورود دو مرحله ای که به آن Two-Factor Authentication هم گفته می شود، یک روش کاملا امن شده برای ورود به حساب های مختلف است که حتی اگر شخصی نام کاربری و رمز عبور ورود به سایت را هم داشته باشد، باز هم قادر به ورود به محیط محافظت شده نیست. در این روش فرم ورود علاوه بر فیلدهای نام کاربری و رمز عبور، یک فیلد دیگر با عنوان کد موقتی تولید شده حاوی مدت زمان هم هست که شمایی که قصد ورود به حساب خودتان را دارید، باید این کد را هم وارد کنید. حالا این کد یا می تواند توسط اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند نصب شده و به اینترنت متصل است تولید شود و یا از طریق پیامک یا حتی یک سخت افزار به شما داده شود که در فرم ورود وارد کنید.

ورود دو مرحله ای چیست

ورود دو مرحله ای چیست

پس ورود دو مرحله ای با بالا بردن امنیت فرم ورود، کاری می کند که حساب فرد به هیچ عنوان هک نشود. سایت های بزرگ و معروف مثل گوگل و یاهو و حتی مایکروسافت دارای چنین قابلیتی هستند. با فعال کردن این قابلیت یک کد دومی هم به غیر از رمز عبور به شما داده می شود که باید آن را وارد فرم ورود کنید. بدین ترتیب حتی اگر رمز عبورتان هم لو برود، باز هم هکر قادر به ورود به حساب شما نیست. مخصوصاً اگر این حساب، حساب ایمیل شما باشد، به دلیل اینکه معمولاً دیگر حساب های اینترنتی بواسطه این ایمیل ساخته میشود، باید به قدری امن باشد تا امنیت دیگر حساب های شما به خطر نیافتد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ورود دو مرحله ای، کافی است به مستندات و یا مرکز آموزش سرویس خود مراجعه کنید تا ببینید که ایا چنین قابلیتی برای شما فراهم شده است یا خیر. همانطور که گفتیم بیشتر سایت های معروف دارای ورود دو مرحله ای هستند که ابتدا باید این قابلیت از طرف شما فعال شود تا قابل استفاده شود.