برای امنیت سایت خود ورود دو مرحله ای را فعال کنید

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۷ در دستۀ امنیت وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

در مقاله قبلی راجع به ورود دو مرحله ای صحبت شد و گفتیم که چیست و چه کار می کند. ما با فعال کردن ورود دو مرحله ای برای ورود به پیشخوان، باعث امنیت بسیار بیشتر سایت مان می شویم. مخصوصاً اگر سایت ما دارای کاربران بسیاری است که هر کدام از آنها ممکن است رمز عبوری ضعیف برای حساب خود انتخاب کرده باشند، یا بنا به دلایلی امکان هک شدن حساب شان ساده تر باشد. در این جا می خواهیم بدانیم که چطور قادریم ورود دو مرحله ای را برای سایت وردپرس خود فعال کنیم. که طبق معمول افزونه هایی هم برای چنین کاری وجود دارند.

برای امنیت سایت خود ورود دو مرحله ای را فعال کنید

برای امنیت سایت خود ورود دو مرحله ای را فعال کنید

اگر در مخزن وردپرس مبادرت به جستجوی عبارت Two-Factor Authentication کنید، با افزونه های زیادی روبرو خواهید شد که کارشان فعال کردن همین امکان ورود دو مرحله ای است. اول از هر اقدامی بگذارید به شما بگویم که وقتی ورود دو مرحله ای روی سایت شما فعال می شود، چه اتفاقی خواهد افتاد. با فعال شدن این امکان، زمانی که وارد صفحه ورود به پیشخوان می شوید، به غیر از دو مورد نام کاربری و رمز عبور، یک مورد دیگر به نام کد تعیین هویت هم اضافه میشود که باید کدی که تولید شده و به شما داده می شود را در آنجا وارد کنید. در تصویر زیر کاملاً مشخص است.

ورود دو مرحله ای در وردپرس

ورود دو مرحله ای در وردپرس

اما پیشنهاد ما در اینجا چه افزونه ای است؟ افزونه Google Authenticator یکی از بهترین آنها است که توسط نرم افزار تعیین هویت گوگل که روی گوشی هوشمند شما نصب می شود به طور هماهنگ کار کرده و کد تولید شده را به شما می دهد که در صفحه ورود در فیلد سوم وارد کنید. این افزونه تنظیمات ساده و راحتی دارد. پس از نصب و فعال کردن آن باید وارد صفحه تنظیماتش شده و این قابلیت را فعال کنید. سپس یک کد مخفی می سازید و این کد را به نرم افزار Google Authenticator که روی گوشی شما نصب شده بدهید و یا اینکه کد QR داده شده را با گوشی اسکن کنید.

حالا از الان به بعد هر زمان که قصد ورود به پیشخوان را داشته باشید، کدی از طریق اپلیکیشن Google Authenticator تولید می شود که باید آن را وارد صفحه ورود به پیشخوان وردپرس نمایید. همانطور که متوجه شدید، این افزونه با قابلیت ورود دو مرحله ای گوگل کار می کند.

افزونه های زیادی برای این منظور نوشته شدند و وجود دارد که قادرید یکی از آنها را انتخاب کرده و روی سایت خود نصب کنید و تنظیماتش را انجام دهید. دقت کنید که برخی از افزونه های امنیتی که راه حل های جامع و همه جانبه ارائه می کنند، هم دارای چنین قابلیتی می باشند و شما نیاز ندارید افزونۀ دیگری را در کنار آن روی سایت خود نصب نمایید.