پینگ وردپرس چیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۳/۰۳ در دستۀ آموزش وردپرس بدون دیدگاه
Rate this post

زمانی که با وردپرس کار می کنید، با اصطلاحات فنی زیادی ممکن است برخورد کنید که معنی آنها را ندانید. یکی از این اصطلاح ها پینگ وردپرس است. پینگ در ورپرس ممکن است در جاهای مختلف معانی مختلفی داشته باشد که ما به معنی اصلی آن می پردازیم. زمانی که شما یک پست را منتشر می کنید، هستۀ وردپرس به سرویس های اطلاع دهنده پینگ ارسال می کند که سایت شما به روز شده است. این معنی اصلی پینگ وردپرس است.

پینگ وردپرس چیست

پینگ وردپرس چیست

این توضیحی که داده شد، معنی اصلی پینگ وردپرس است. اما در جاهای دیگر وردپرس هم پینگ داریم. مثلاً زمانی که یک شخصی در وبلاگ خود به سایت شما لینک دهد، به صورت خودکار در قسمت دیدگاه های همان نوشته یک لینک برگشتی هم به نوشتۀ وی داده می شود. به این مورد پینگ بک یا pingback گفته می‌شود. البته شما از بخش تنظیمات > دیدگاه ها می توانید امکان پینگ بک را غیر فعال کنید.

اما پینگ اصلی وردپرس در اصل همان سیگنالی است که به سرویس هایی مثل pingomatic.com ارسال می شود برای اطلاع رسانی ها به خزنده های موتورهای جستجو ضروری است. حالا این موتورهای جستجو می دانند که سایت شما به روز شده و به بررسی آن می پردازند. این باعث هر چه زودتر و بهتر دیده شدن صفحات سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو مثل گوگل می شود. یعنی با افزایش بازدید از گوگل منجر می شود. پس این امکان، یعنی امکان ارسال پینگ به قدری مفید است که حتماً شما را درگیر خود کند. البته خود وردپرس تمامی کارها را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

ولی برای انجام تنظیمات ارسال پینگ به سرویس های مختلف، قادرید از بخش تنظیمات > نوشتن مراجعه کنید. برای غیر فعال کردن پینگ وردپرس هم به بخش تنظیمات > خواندن مراجعه کنید.